A pénzügyi osztály részletes feladata és hatásköre:
Adócsoport
A helyi adók, a belföldi rendszámú gépjárművek adója, a termőföld bérbeadásából származó jövedelem adóztatása és törvényben meghatározott esetben a magánszemélyt terhelő, adók módjára behajtandó köztartozások ügyében:
- nyilvántartja az adózókat,
- vezeti az adózók adószámláját,
- megállapítja és beszedi az adót,
- ellenőrzi az adóbevallás és az adókötelezettség teljesítését,
- helyszíni ellenőrzéseket végez,
- adótartozások esetén végrehajtási cselekményeket foganatosít,
- közzéteszi a kötelezettségek
- teljesítéséhez szükséges nyomtatványokat,
- biztosítja az adóztatás feltételeit,
- végzi a fizetéskönnyítési kérelmekkel kapcsolatos döntés-előkészítéseket,
- kiadja az adózással kapcsolatos bizonyítványokat, igazolásokat.
- ellátja a szálláshely szolgáltatókkal kapcsolatos, önkormányzati rendelet szerinti feladatokat.
Ellátja a jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól szóló 2003. évi CXXVII. törvény 67/A. §-a szerinti, magánfőzéssel kapcsolatosan az önkormányzati adóhatóság által ellátandó feladatokat.
Pénzügyi-számviteli csoport
- Az önkormányzat költségvetési koncepciójának elkészítése,
- az önkormányzati költségvetés tervezetének, továbbá a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolónak az elkészítése,
- a költségvetési szervek pénzellátásával kapcsolatos feladatok intézése (az önkormányzati költségvetési rendelet alapján),
- a hitelfelvétellel, banki szolgáltatások igénybevételével összefüggő feladatok ellátása,
- a havi, negyedéves, féléves, háromnegyedéves és éves adatszolgáltatás teljesítése az államháztartás igényeinek megfelelően,
- a költségvetési előirányzatok változásának figyelemmel kísérése, az előirányzatok módosítására irányuló javaslatok elkészítése, döntés után annak dokumentálása,
- a bankszámlán ideiglenesen szabaddá váló pénzeszközök lekötéséről történő döntés előkészítése, a döntés végrehajtása,
- a fizetőképesség megtartásáról való gondoskodás,
- a gazdálkodással, a tulajdonnal és a bizonylati renddel kapcsolatos feladatok ellátása, együttműködés az intézményekkel,
- az operatív gazdálkodási feladatok szervezése és végrehajtása,
- a beruházásokkal kapcsolatos adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítése (elszámolások, statisztikai jelentések),
- a beruházási szabályzat alapján a befejeződött beruházások aktiválása,
- az értékpapírok, hitelek, kezességvállalások analitikus nyilvántartása,
- a beszámoló valódiságát biztosító és igazoló nyilvántartások vezetése,
- az intézmények pénzügyi-gazdasági felügyelete,
- a költségvetés módosításával kapcsolatos feladatok ellátása,
- az önállóan működő intézmények, a többcélú kistérségi társulás és a nemzetiségi önkormányzatok gazdálkodási feladatainak ellátása, külön megállapodásban szabályozott módon,
- a polgármesteri hivatal leltározásával összefüggő feladatok ellátása, pénzügyi kiértékelés,
- kis értékű tárgyi eszközök nyilvántartása, kezelése,
- analitikus vagyonnyilvántartás vezetése,
- a közműfejlesztési érdekeltségi hozzájárulás beszedési és behajtási feladatainak ellátása.