Az önkormányzati és kulturális osztály részletes feladat- és hatásköre belső szervezeti egységenként
Szervezési feladatok
- A képviselő-testület és a bizottságok működésével kapcsolatos előkészítő, szervező, végrehajtó feladatok, ügyviteli teendők ellátása,
- a képviselő-testület elé kerülő előterjesztések előzetes jogi kontrollja,
- önkormányzati rendeletek tervezetének előkészítése az ágazati osztállyal együtt,
- interpellációval, átruházott hatáskörben hozott döntéssel, lejárt határidejű határozatokkal kapcsolatos testületi előterjesztések elkészítése, a kapcsolódó szervezési feladatok lebonyolítása,
- a belső szervezeti egységek közötti koordinációs feladatok ellátása,
- a képviselők és bizottsági tagok, részönkormányzati tagok információval való ellátása, ennek érdekében a két ülés között történt eseményekről szóló beszámoló testületi előterjesztésének elkészítése,
- a nemzetiségi önkormányzatok működésével kapcsolatos előkészítő, szervező, végrehajtói feladatok, ügyviteli teendők ellátása,
- a civil szervezetekkel történő kapcsolattartás, együttműködés, a támogatásukra vonatkozó döntések előkészítése, a végrehajtás nyomon követése és az elszámoltatás; a városi civil fórum és a civil referens munkájának segítése,
- a bizottságok és a nemzetiségi önkormányzatok titkári teendőinek ellátása, a bizottság tájékoztatása az általa nyújtott támogatások elszámolásáról,
- az önkormányzati kitüntetések adományozásával kapcsolatos feladatok ellátása,
- a határozatok, rendeletek nyilvántartása, közzétételükkel, kihirdetésükkel kapcsolatos teendők ellátása, a módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt rendeletek elkészítése,
- a másodfokú hatósági ügyek képviselő-testületi döntésre való előkészítése,
- panaszos ügyek, közérdekű bejelentések intézése,
- a közérdekű adatszolgáltatással kapcsolatos feladatok ellátása,
- a cafeteria-ellátás biztosításával kapcsolatos ügyviteli feladatok ellátása: utalványok beszerzése, nyilvántartása, kiadása, SZÉP-kártyás feltöltések intézése,
- a szépkorúak köszöntésével kapcsolatos feladatok,
- a városi címer használatának engedélyezésével kapcsolatos feladatok,
- kapcsolattartás a Békés Megyei Kormányhivatallal, törvényességi észrevételek kivizsgálása, azok koordinálása,
- az alpolgármesteri és a jegyzői titkárságokon az ügyviteli, adminisztrációs, szervezési és koordinációs feladatok ellátása,
- a hivatali mobiltelefon-flottával kapcsolatos ügyviteli feladatok ellátása.
Gyulavári kihelyezett ügyfélszolgálati iroda feladatai
- Az Irodára érkező ügyiratok kezelése, iktatása, irattárazása, postai küldemények elkészítése,
- hagyatéki ügyben a leltár elkészítése, ingóság leltározása a helyszínen (kiskorú, gondnokolt esetében), a lakás hatósági lezárása indokolt esetben,
- az iroda épületében tartott rendezvények megszervezésében segítségnyújtás, fogadóórák lebonyolításának biztosítása,
- napi kapcsolattartás, együttműködés a polgármesteri hivatal belső szervezeti egységeivel, a Gyulai Közüzemi Nonprofit Kft.-vel, eljárás, válaszadás az onnan kapott megkeresések ügyeiben és a helyi lakosságot érintő ügyekben, szükség esetén helyszínelés, helyszíni intézkedés,
- közérdekű bejelentések, panaszok intézése, lakossági problémák, igények jelzése az illetékes szervek felé, városrészi közmű-meghibásodások bejelentése,
- a városrészi lakosság tájékoztatása, közérdekű közlemények közzététele.
Kulturális feladatok
- Az ágazati törvényekből adódó fenntartói és törvényességi feladatok ellátása,
- az ágazati koncepciók előkészítése, a végrehajtásukban való közreműködés, az abban foglaltak teljesülésének nyomon követése,
- koordináció, kapcsolattartás a kulturális intézményekkel (Mogyoróssy János Városi Könyvtár, Gyulai Várszínház Nonprofit Kft.), valamint az Erkel Ferenc Kulturális Központ és Múzeum Nonprofit Kft-vel,
- a kulturális, közművelődési tevékenységgel kapcsolatos feladatok ellátása, rendezvények, városi ünnepségek szervezése, és az ezekhez tartozó szakfeladatok gazdálkodásának koordinálása,
- éves ellenőrzési terv szerinti szakmai ellenőrzések végzése az önkormányzati fenntartású ágazati intézményeknél és gazdasági társaságoknál,
- az ágazati intézmények működésével kapcsolatos testületi előterjesztések készítése, koordinálása, az ágazatra vonatkozó testületi döntések végrehajtásának felügyelete,
- a jogszabályban meghatározott intézményi statisztikai adatok gyűjtése,
- városi rendezvények támogatására vonatkozó döntések előkészítése, a végrehajtás nyomon követése, elszámoltatás, a döntéshozók tájékoztatása a támogatások elszámolásáról,
- együttműködés a városi rendezvények programtervének kialakításában, egyeztetés a szervezőkkel,
- a városi nyugdíjas napi ünnepség és a nyugdíjasok karácsonyi ünnepségének szervezése, valamint a kiváló diákok köszöntése,
- a Helyi Értéktár Bizottság működésével kapcsolatos előkészítő, szervező és végrehajtói feladatok ellátása,
- a gyulaanno.hu honlap üzemeltetése, karbantartása, a tartalomhoz kapcsolódó fotók és dokumentumok gyűjtése.
Sportügyi és köznevelési feladatok
- Az ágazati törvényekből adódó fenntartói és törvényességi feladatok ellátása,
- az ágazati koncepciók előkészítése, a végrehajtásukban való közreműködés, az abban foglaltak teljesülésének nyomon követése,
- kapcsolattartás a Gyulasport Nonprofit Kft.-vel, valamint a NKft. szakmai tevékenységének felügyelete,
- sportszervezetek támogatására vonatkozó döntések előkészítése, a végrehajtás nyomon követése, elszámoltatás, a döntéshozók tájékoztatása a támogatások elszámolásáról,
- köznevelési (oktatási) intézményekkel kapcsolatos, jegyzői hatáskörbe tartozó feladatok ellátása,
- köznevelési (oktatási) intézményekkel kapcsolatos, önkormányzati hatáskörbe tartozó ügyek intézése, döntésre való előkészítése,
- kapcsolattartás az önkormányzati fenntartású óvodákkal; szakmai felügyelet, ellenőrzés, ezen intézményekkel kapcsolatos jegyzői, illetve önkormányzati döntések előkészítése,
- kapcsolattartás a városi, állami és egyházi fenntartásban lévő köznevelési intézményekkel, a köznevelési kerekasztal működtetése,
- a városi ösztöndíjrendszerrel kapcsolatos pályáztatási és döntés-előkészítő feladatok ellátása.
Gondnoksági és informatikai feladatok
- A Városháza épületének, a gyulavári kihelyezett ügyfélszolgálati iroda épületének, a Gyula, Béke sgt. 14–16. szám alatti vállalkozói Inkubátorháznak az önkormányzat vendégháza, valamint a Civil Szolgáltató Központ (5700 Gyula, Béke sgt. 67.) üzemeltetése,
- a polgármesteri hivatal gépjárműveinek üzemeltetése,
- a Városháza épületében melegítőkonyha működtetése,
- a portaszolgálat, a karbantartó- és a takarítómunkák ellenőrzése,
- a képviselő-testületi, bizottsági és részönkormányzati ülések, egyéb rendezvények technikai feltételeinek biztosítása,
- az üzemeltetéssel kapcsolatos ügyviteli, karbantartási feladatok végrehajtása, kis értékű tárgyi eszközök beszerzése, a kifizetések teljesítése és elszámolása,
- az önkormányzat és intézményeinél felmerülő vagyonbiztosítási ügyek intézése,
- a szigorú számadású nyomtatványok beszerzése, készletezése, nyilvántartása,
- a polgármesteri hivatal tulajdonában lévő tárgyi eszközök selejtezése, leltározásban való közreműködés,
- hirdetmények kifüggesztése,
- bélyegzők nyilvántartásának vezetése,
- az üzemeltetett épületek, illetve a polgármesteri hivatal vonatkozásában jelentkező munka- és tűzvédelmi feladatok koordinálása,
- a telefonközpont és a telefonkészülékek üzemeltetésével kapcsolatos feladatok ellátása,
- a reprezentációs kiadásokkal kapcsolatos ügyintézés,
- a városi zászlózási tevékenység ellenőrzése,
- az üzemeltetett épületek takarítása,
- számítástechnikai feladatok ellátása,
- hardver- és szoftverüzemeltetés,
- szakrendszerek frissítésében közreműködés,
- számítógépes hálózat, levelezőrendszer, adatmentési rendszer, vírusvédelmi rendszer üzemeltetése, karbantartása,
- adatvédelmi feladatok ellátása,
- az önkormányzati intézmények informatikai fejlesztéseihez tanácsadás, segítségnyújtás az informatikai rendszerek üzemeltetéséhez, karbantartásához, a meghibásodások kiküszöböléséhez,
- közreműködés a meglévő térinformatikai adatbázis karbantartásában és továbbfejlesztésében,
- közreműködés a városi honlap karbantartásában és fejlesztésében,
- nyomtatóhálózat üzemeltetése,
- rendezvények informatikai hátterének biztosítása,
- az információbiztonsági feladatok elvégzése, koordinálása.