A Polgármesteri Hivatal alapfeladatai a Gyulai Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata alapján
II.
A POLGÁRMESTERI HIVATAL ALAPFELADATAI
1.§ A Polgármesteri Hivatal a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.), a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény és más jogszabályok alapján
a) segíti a Képviselő-testület, a bizottságok, a részönkormányzat, a polgármester, az alpolgármesterek, a tanácsnokok, a képviselők, a jegyző és a helyi nemzetiségi önkormányzatok munkáját; e körben általános feladata a döntések szakmai előkészítése, a döntések végrehajtása és a végrehajtás szervezése, ellenőrzése, továbbá a Képviselő-testülethez és szerveihez kapcsolódó adminisztratív feladatok ellátása;
b) ellátja a Képviselő-testület, a polgármester és a jegyző hatáskörébe utalt, valamint egyes szakmai területeken ügyintézőinek feladatkörébe utalt önkormányzati hatósági ügyekben és államigazgatási ügyekben való döntés előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat.
2.§ A Polgármesteri Hivatal a Képviselő-testület tevékenységével kapcsolatban
a) előkészíti a képviselő-testületi előterjesztéseket, a határozat-tervezeteket és az önkormányzati rendelet-tervezeteket, vizsgálja azok törvényességét és pénzügyi megalapozottságát,
b) nyilvántartja a Képviselő-testület határozatait, rendeleteit,
c) gondoskodik a Képviselő-testület által hozott határozatok és rendeletek végrehajtásáról, és erről rendszeresen tájékoztatja a döntéshozót,
d) ellátja a Képviselő-testület munkájával kapcsolatos egyéb ügyviteli és adminisztrációs teendőket.
3.§ A Polgármesteri Hivatal a Képviselő-testület bizottságai és a részönkormányzat (a továbbiakban együtt: bizottságok) működésével kapcsolatos feladatokat alapvetően a bizottsági titkárokon keresztül látja el. Ennek keretében
a) biztosítja az ügyviteli, adminisztrációs teendők ellátását,
b) egyeztet a bizottsági elnökökkel a tárgyalandó napirendekről,
c) előkészíti a bizottságok elé kerülő anyagokat,
d) nyilvántartja a bizottságok határozatait,
e) szervezi a bizottsági döntések végrehajtását.
4.§ A Polgármesteri Hivatal a helyi képviselők munkájának támogatása során
a) elősegíti a képviselők jogainak gyakorlását, kötelezettségeinek teljesítését,
b) közreműködik a képviselők tájékoztatásának megszervezésében,
c) köteles a képviselőt hivatali munkaidőben soron kívül fogadni és részére a szükséges felvilágosítást megadni.
5.§ A Polgármesteri Hivatal a polgármester, az alpolgármesterek, valamint a tanácsnokok munkájával kapcsolatban
a) segíti a tisztségviselői tevékenységet, továbbá a tanácsnoki feladatok ellátását, melynek során végzi az ügyviteli, adminisztrációs, szervezési és koordinációs feladatokat,
b) előkészíti az önkormányzati hatósági és államigazgatási döntéseket, szervezi és ellenőrzi azok végrehajtását.
6.§ A Polgármesteri Hivatal ellátja a Képviselő-testület és a tisztségviselők kapcsolatrendszerének működését elősegítő feladatokat (sajtó, nemzetközi ügyek, társadalmi kapcsolatok, etc.).
7.§ A Polgármesteri Hivatal előkészíti az önkormányzati intézmények vezetői és az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok vezető tisztségviselői feletti munkáltatói jog gyakorlója részére a döntés-tervezeteket.
8.§ A Polgármesteri Hivatal végzi a Képviselő-testület által meghatározott tulajdonosi és fenntartói ellenőrzéseket.
9.§ A Polgármesteri Hivatal a jegyző által kijelölt titkár útján segíti a helyi nemzetiségi önkormányzatok munkáját és biztosítja a működésük feltételeit.
10.§ A Polgármesteri Hivatal ellátja az önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos végrehajtói feladatokat.
11.§ A Polgármesteri Hivatal közreműködik az európai parlamenti-, az országgyűlési-, és a települési képviselőválasztások, a polgármester-választás, a népszavazások, valamint a bírósági ülnökválasztás lebonyolításában.