2020. május 30., szombat,  Janka és Zsanett
 
 
   
   
   
 
Talált tárgyak – talált tárgy jegyzőkönyvezése

Talált tárgyak

Aki feltehetően más tulajdonában álló dolgot talál, köteles a találástól számított nyolc napon belül a dolog elvesztőjének, tulajdonosának vagy más átvételre jogosult személynek átadni, vagy a Gyula Város Jegyzője hatáskörében eljáró ügyintézőnek leadni. Amennyiben a leadott talált dolog átvételére jogosult személy (tulajdonos) megállapítható, abban az esetben a dolog részére átadásra kerül. Ha a tárgy átvételére jogosult személy nem állapítható meg, a leadástól számított három hónapon át megőrzésre kerül.
Ha ez idő alatt a jogosult nem jelentkezik, a dolgot - ha ennek tulajdonjogára a leadáskor igényt tartott - a találó részére használatra és megőrzésre kiadja
- amennyiben a tárgy a személyes tulajdon szokásos tárgyai közé esőnek minősül - melyet egy évig a találó nem idegeníthet el. Amennyiben az egy év alatt a tulajdonos nem jelentkezik sem a jegyzőnél, sem a rendőrségen, abban az esetben a találó megszerzi a dolog tulajdonjogát.

Szükséges iratok a találó részéről:
- érvényes személyi igazolvány
- lakcímkártya

Az ügyintézéshez az ügyfél részéről semmiféle nyomtatvány, kérelem nem szükséges, a jegyzőkönyv felvétele az ügyintéző feladata, melyben felveszi a  találó személyes adatait, a találás időpontját és a talált tárgy azonosítóit (pl. talált kerékpár esetén annak típusa, színe, férfi-női, állapota, stb.)

 

Ügyintéző:

Szóvszki Ágnes Mária

Igazgatási Osztály "Levéltári szárny" 7-es iroda
tel.: 66/526-831
e-mail: szovszkia@gyula.hu

 
 

boritek_ikon.pngGyula Város Önkormányzata Képviselő-testületének Polgármesteri Hivatala
Székhely: 5700 Gyula, Petőfi tér 3.
Postacím: 5700 Gyula, Pf. 44.

telefon_ikon.png


Telefon: 06 66 526-800
Telefax: 06 66 526-819
E-mail: gyulaph@gyula.hu
Belföldi jogsegély, szakhatósági ügyek: tokajine@gyula.hu