2020. június 5., péntek,  Fatime
 
 
   
   
   
 

Hirdetmények

Minden utazási kedvezményt igazoló okmány érvényessége meghosszabbodik
2020. március 31.

Az eredeti cikk ide kattintva érhető el.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének (SINOSZ) kérése alapján ismételten jelzi, hogy a helyi és helyközi közlekedési szolgáltatók minden, közszolgáltatási utazási kedvezmény igénybevételére jogosító, lejáró hivatalos okmányt elfogadnak a veszélyhelyzet megszüntetését követő tizenötödik napig. Az intézkedés nem a veszélyhelyzet idejére eső utazások megkönnyítését szolgálja, alapvető célja az, hogy annak megszűnése után minden érintett az okmánya érvényesítéséig is kedvezményesen közlekedhessen.

A tárca kezdeményezése szerint a lehetőség bármely közszolgáltatási utazási kedvezményre jogosító, lejáró igazolvány, igazolás, utalvány esetében fennáll. A szolgáltatók így a legszélesebb körben használt tanulói, alkalmazotti vagy nyugdíjas kedvezményekre jogosító okmányok mellett a további kedvezményeket megalapozó dokumentumokat is elfogadják friss érvényesítés nélkül.

A Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének arcképes igazolványával utazó hallássérült személyek kedvezményesen utazhatnak a helyi és helyközi forgalomban. A SINOSZ azonban felfüggesztette személyes ügyfélszolgálatainak működését, a szervezet 7000 tagja így nem tudja átvenni az igazolványt érvényesítő matricákat sem. A minisztérium ezúton erősíti meg, hogy az érvényesség időbeli kiterjesztése egyéb dokumentumok mellett a SINOSZ igazolványokra is vonatkozik.

A járvány terjedése akkor lassítható le, ha aki teheti, otthon marad, ezért az intézkedés elsősorban nem a veszélyhelyzet idejére eső utazások megkönnyítését szolgálja. A rendelkezés alapvető célja az, hogy a veszélyhelyzet megszűnése után minden érintett az okmánya érvényesítéséig, új okmánya kézhezvételéig kedvezményesen közlekedhessen. Mivel e lehetőséget a veszélyhelyzet megszüntetését követő 15. napig biztosítják a szolgáltatók, a hivatalos okmányok, igazolások, igazolványok, utalványok kiállítására, érvényesítésére bő két hét áll majd rendelkezésre.

(ITM Kommunikáció)

 
 

boritek_ikon.pngGyula Város Önkormányzata Képviselő-testületének Polgármesteri Hivatala
Székhely: 5700 Gyula, Petőfi tér 3.
Postacím: 5700 Gyula, Pf. 44.

telefon_ikon.png


Telefon: 06 66 526-800
Telefax: 06 66 526-819
E-mail: gyulaph@gyula.hu
Belföldi jogsegély, szakhatósági ügyek: tokajine@gyula.hu