2019. március 19., kedd,  József és Bánk
 
 
   
   
   
 

Civil előzetes

VI. Indián kenu túlélő verseny (Békés-Csaba-Gyula)
2013. szeptember 09.

ZERGE

Ifjúsági Túrasport Közhasznú Egyesület

5700 Gyula, Klapka György u. 24

Kapcsolattartó: Sós Imre

  Tel: +36 30 205 9470

E-mail: zergeitke@freemail.hu

Web: www.zergeitke.hu

 


 

VI. Indián kenu túlélő verseny

(Békés-Csaba-Gyula)

 2013. szeptember 14 (szombat)

Nevezés helye és ideje: Békés, Erzsébet liget 7.30 – 8.30 között

Rajt: 9.00 óra

 Poszter_2013.jpg

Versenyszabályzat

Csak 4 személyes csapatok nevezhetnek (legalább egy hölgy taggal!)

(Kevesebb létszámú, vagy hölgy nélküli csapat is részt vehet versenyen kívül. (az ilyen csapatok indítása a mezőny után)

A verseny esőnap is megrendezésre kerül.

Nevezhet:

Minden 16. életévét betöltött személy, aki úszni tud és a verseny feltételeit elfogadja!

Minden csapatnál kell lennie egy mobiltelefonnak, segélyhívás céljából, melynek a száma meg kell egyeznie a nevezési lapon feltüntetett számmal!

A szervezők elérhetősége a rajtszámon megtalálható!

 

Nevezéseket előzetes regisztrációban kéjük!

A nevezés és nevezési díj befizetése a helyszínen.

 Nevezési díj előzetes regisztrációval:

10 000-Ft/csapat

(mely tartalmazza a vacsora díjat, a pólót, és egy oklevelet
a teljesítményről)

 Helyszínen való nevezés esetén:

10 000-Ft/csapat

(mely tartalmazza a vacsora díjat, és egy oklevelet a teljesítményről)

 Valamint egy meglepetés ajándék csomag 2000-Ft értékben!

(minden nevező csapat készítsen egy meglepetés csomagot,
amiben négy darab meglepetés van és, amit az eredményhirdetésnél kiosztunk az
egyik feladat eredménye szerint.

 Az első három helyezett éremdíjazásban részesül.

 Az első helyezett csapat megkapja a vándorserleget is.

 

Ettől az évtől kezdve útjára bocsájtunk egy indiánt, akit egy évre be kell fogadnia annak a csapatnak, aki a 4. és az utolsó között a középső, összetett eredményt éri el. (Ne ijedj meg, nem
élő!)  Ha ezeknek a csapatoknak a száma páros, akkor magától értetődik, hogy középsőnek két csapat jön ki. Ilyen esetben a vendég indián sorsát kötélhúzással döntjük el. Egy évig annál a csapatnál lesz, akinek maradt ereje ebben a feladatban győzni.

 

Jelentkezéseket:

2013. szeptember 6-ig kérjük eljuttatni a

zergeitke@freemail.hu

címre

aki eddig leadja a nevezését (név, cím, születési idő, telefonszám, póló méret, név a
pólóra) a pólója névre szóló lesz!

 

Felelősség nyilatkozat:

a helyszínen

18 éven aluliaknak szülői hozzájárulás szükséges!

 

A verseny összetétele:

 

A 33 km alatt 4 zsilip és különböző ügyességi feladatok megoldása vár rátok az evezésen kívül! Az evezés időre megy, miközben egyes feladatok sikeres megoldása plusz időt jelent.

A feladatok megoldása és az evezés együttes eredménye alapján dől el a helyezés!

 

Tehát érdemes a feladatokra készülni az időszerzés miatt!
Nem mindegyik akadály megoldása jár időszerzéssel, de a teljesítéséhez
szükséges a gyorsaság, ügyesség.

 

A csapatoknak valamennyi feladatot meg kell oldani!

 

Váratlan akadályként előfordulhat, hogy bedőlt fa kerül a vízbe, valamint más, váratlan nehézség
alakulhat ki. 

Megadott szintidő: 6 óra

 

Kötelező pihenőt nem írunk elő, de bárki tarthat a saját ideje rovására!

Ha valamelyik feladatnál torlódás alakul ki, a várakozási időt nem vonjuk le! (a csapat addig pihen)

Pontozó lapos feladat megjelölésnél mindenki köteles a rajtnál kapott regisztrációs lapot átadni a pályafelügyelőknek!

 

A pontozó lapra érdemes vigyázni, mert elázás, vagy átírás (pályafelügyelői szignó nélkül)

10 perc büntetőt jelent!

Viszont 15 percet szerezhet a csapat azzal, hogy indiános jelmezben vesznek részt a versenyen!

A holtversenyt kötélhúzás dönti el!

A verseny leírása:

Nevezés: az indulási sorrend dobókockával dől el! Az a csapat indul elsőként, amelyik az öt
kockával nagyobbat dob. Azonos szám esetén az lesz előbb, aki korábban adta le
a nevezését (a nevezési idő a Nevezési lapra lesz ráírva).

Rajt előtt: a kenuba való beszállás előtt minden csapat tagja mutatkozzon be eredeti, valamint indián
nevén és, hogy honnan jött.

Rajt: start után egy 30 m-es szlalompályán kell végigevezni.
Bóját érinteni lehet kihagyni nem! (kihagyás esetén újra kell kezdeni, de ezt nem vonjuk le az időből!).

Békés, piac melletti liget, Lovaglás: ennél a feladatnál lóhátra kell szállni (nem kell félni, nem szőrén kell megülni, és nem is most kell betörni a lovat) és vezető száron meg kell tenni 5 kört, csapatonként egy főnek, miközben meg kell itatni a lovat. Mit is jelent ez a feladat? A fák törzsére vödrök lesznek
erősítve, benne víz. A vödrökből (mindegyikből) vizet kell meríteni, majd kiönteni a földre. Tehát 5
kör, körönként 3 vödör. (a vödörbe a vizet minden csapat után pótolják)

Békés, körgát, Zsilipen való átkelés: a verseny-szakaszon négy zsilipen kell majd átkelnetek, külső segítség nélkül. Ez az első. Itt az átkelési lehetőség (menetirány szerint) bal oldali kiszállás és bal oldali vízre szállás. (sólyapálya van)

Bandika fa, Patkolás: ennél a feladatnál a megjelölésnél találsz 5 db patkót. A végén tudod meg, hogy szerencsét hozott e, hiszen lovat kell patkolnod. A vonalnál kell állnod és el kell vele találnod a ló patáját. Találatonként 1 percet adunk. Fontos! Mielőtt tovább indulsz, az eldobott patkót össze kell szedned, tehát érdemes arra is figyelned, hová esik! Aki nem szedi össze 5 perc büntető! Pontozó lapos feladat!

Új közúti híd, Evező fűzés: a feladat arról szól, hogy a híd aljáról 10 karika lóg le, melynek belső
átmérője 30 cm. A kenuban elől és hátul ülőnek az evező lapátját mind a 10 karikán át kell fűznie. Kihagyni
nem lehet! (ha valaki kihagy egyet, vissza kell menni, és újra kezdeni! Viszont, ha közben megérkezik egy másik csapat, előre kell engedni!) Tehát, érdemes lassan megközelíteni.

Békéscsaba, Konzervgyári zsilip: a sólyapályák menetirány szerint bal oldalon találhatók.

Békéscsaba, Csaba Gyöngye Kulturális Központ, Íjászat: a folyó túloldalán egy állatot láthattok, és szeretnétek hazavinni a törzsnek vacsorára. Itt 10 lövést kell leadni íjjal csapatonként egy főnek a part túloldaláról, (menetirány szerint jobb oldalról). Minden találatot 1 perccel jutalmazunk. Pontozó lapos feladat!

Békéscsaba, gyalogos híd, Csúzli: menetirány szerint jobb oldalon álltok meg, és csúzlival leadtok a túloldalra három lövést. A lövedék teniszlabda, a cél sörös doboz. Ahány doboz leborul a beérkezés után annyi sört fog kapni a csapat. Pontozólapon be kell írni a találatokat, de az eredménybe nem számít bele!

Békéscsaba, Árpád fürdő, Úszás és totó: megérkezéskor csapatonként egy személy elfut a medencéig és leúszik 100 m-t, bármilyen úszásnemben!

(Úszni csak fürdő ruhában lehet! A vetkőzést és öltözést nem szabályozzuk. Lehet a parton, menet közben, vagy a medence szélén.)

Amíg egy fő úszik, a többiek kitöltik a 13+1 totó-t: A kérdések ebben az évben az indián népekkel, kultúrával lesz kapcsolatos. Tippelni kell, lehetőleg pontosan, mert minden rossz válasz 1 perc büntetőt eredményez! (a tesztlapokat a célba magatokkal kell hozni, amit a versenybíró fog pontozni, ezért feltétlenül ki kell tölteni és aláírni!) Aki úszott és időközben visszaért nem segíthet a többieknek!

Békéscsaba, Ilosvai út, zsilip: bal-bal oldalon találhatók a
sólyapályák.

Békéscsaba,  Lencsési lakótelep, Célba csapás (Hogy bánsz a tomahawk-al?): A feladat a következő: egy fő kiszáll a kenuból. A rönkön lévő céltáblán látható öt ábra. A baltát fej fölé kell emelni, és a jeleket kell megpróbálni eltalálni. Ahány találatot érsz el, annyiszor 1 percet szerzel a csapatnak. Pontozólapos feladat!

Békéscsaba gyalogos híd (KISZ tábor után), Tüzes víz: zászló jelzi, hogy melyik oldalon kell megállnotok. Itt találtok nyolc whiskey-s üveget (természetesen üresen). A kenuból nem kell kiszállni, hanem
mindegyiket meg kell tölteni vízzel, (teli!) az Élővíz-csatornából, majd átvinni és kirakni a túloldalon. (óvatosan, ne dőljön el, mert ha felborul és nem lesz teli az üveg, újra kell tölteni, amíg mind a nyolc nem kerül kirakásra!
Tehát csak azután tudtok tovább menni, ha a nyolc teli üveget átviszitek a túloldalra és teli állapotban kint vannak a parton.

Veszely csárda, Hágcsó: a hídhoz érve csapatonként egy fő a lelógó kötéllétrán felmászik, a hídon az összekevert jelképes betakarított termést, (két marék kukorica és két marék bab) szétválogatja, majd a híd túloldalán található másik létrán visszamászik a kenuba, és mehettek tovább.

Ásványvíz és szendvics vételezési lehetőség!

Pósteleki híd után, Kincskeresés: egy fő kiszáll és szerez a csapatnak egy szerencsekavicsot. Pontozólapos feladat!

Pósteleki híd és a gyulai Bodoki zsilip közt Levél érkezik meglepetéssel: a postakocsi már elment, nem várt a címzettre, de itt
hagyta a küldeményt, neked csak az a dolgod, hogy kiválaszd a tieteket. (nem
névre szóló, hanem az lesz a csapaté, amelyiket kiválasztod) Nem szabad felbontani addig, amíg a szervezők ezt nem kérik!

Gyula, zsilip: átkelés jobb-jobb.

Gyula, Béke sugárúti híd mellett, Lasszóvetés: megérkezéskor kap a csapat egy lasszót, amit ülve(!) rá kell vetni a híd korlátján lévő trófeák valamelyikére. 10 próbálkozás van minden csapatnak. A hajóval való helyezkedést nem szabályozzuk. Minden találatért adunk 1 percet! A csapatból bárki próbálkozhat, nem muszáj csak egy főnek
megoldania. Pontozólapos feladat!

Gyula, Harruckern tér, Túlerőben az ellenség: ezen a helyen egyszerre több feladatot kell megoldani, pontosabban hármat, de egyszerre, vagyis itt a csapatból három főnek kell kiszállnia.

  1. Erőpróba: a már ismert feladat szerint az itt
    található „Tűzparipát” elhúzza 50 méterre. Ha az első kerék
    átlépte a határt, futva, sétálva lehet visszamenni a kenuhoz, és ha a többiek
    is végeztek, mehettek tovább.
  2. Robban a puskapor: a másik
    versenyző a jelzéstől kúszva megközelíti a megjelölt helyet. Itt megtalálja a
    „gyújtózsinór” végeit, amelyikből meg kell gyújtania az ott található gyufával
    egyet. (csak egyet lehet választani, amit meggyújtasz, ugyanis annyi szálnak
    lesz ott a vége, ahány csapat nevezett) Addig kell ott hasalni, míg meg nem
    hallja a robbanást (ez esetben a durranást). (a gyújtózsinór hossza különböző
    lesz, ebből adódik, hogy az jár a legjobban, aki a legrövidebbet gyújtja meg,
    ha szerencsésen választ, hiszen hamarabb ég végig /1 másodperc – 1 cm/ az
    égése)  A durranásig a fűben kell lapulni
    és csak utána (!) indulhatsz vissza futva, sétálva a kenuhoz ha a többiek is
    végeztek a feladatok megoldásával, indulhattok.
  3. Halat lándzsával: a harmadik versenyző elfut, vagy sétál a megjelölt
    árkádhoz a téren és az ott kapott „lándzsá”-val minél előbb megpróbál megszigonyozni
    egy halat. Addig kell próbálkozni, míg nem sikerül, vagyis nem tudod kiemelni a
    lándzsával a halat. (a vízben több hal lesz, és abban segítünk, hogy elérhető
    távolságba tereljük, de arra is kell ügyelned, hogy gejzír is keletkezhet,
    (elindul a szökőkút). Ha mindhárman végeztetek a
    feladattal és visszaérkezett, indulhattok tovább.

Gyula, Szent László úti híd, a Nagy törzsfőnök és az esőtánc: itt szintén hárman szállnak ki és
esőtáncot kell bemutatni az ott várakozó Nagy törzsfőnöknek, amíg a dob szól.
(fél perc indián tánc) Utána indulás.

Gyulai Várfürdő, Lengő kötél: a stéghez
való megérkezés után a kenut ki kell venni a vízből és a parton elhelyezni.
Amikor a csapat minden tagja átlendül a vízen a strandra, ahol:

Cél: a verseny akkor fejeződik be a csapat
részéről, amikor mindannyian a Várfürdő területére ér átlendülve. (az utolsó,
amint a megjelölt helyen leér, akkor állítják meg a bírók az órát)

A Várfürdőben tusolási lehetőség, vacsora és Eredményhirdetés: 17 órakor!

Reméljük felkeltettük az érdeklődést, és minél többen vállalkoznak a kihívásra, miközben felhívjuk a figyelmet, hogy a táv nehézsége és hosszúsága miatt ajánlott a jó kondíció és a komoly felkészültség. A versenyen szinte érintetlen természeti viszonyokat és akadályokat kell túlélni, nehéz körülmények között, mely komoly kitartást, állóképességet és próbatételt igényel!

Rendezvényünk nem csak verseny, hanem jó szórakozást, kikapcsolódást kínál a játékos feladatokkal.

Esetenként talán szigorúnak látszik a büntető, de ez mindenkire vonatkozik, ugyan úgy, mint az idő feladatoknál való gyűjtése! Lehetőleg törekedjetek arra, hogy büntetőre ne kerüljön sor.

A pontozó lap lehetőséget ad arra, hogy Ti is nyomon kövessétek a teljesítéseiteket.

Az a csapat kizárásra kerül, aki:

  • Nem a Fair Play szerint versenyez!
  • A másik csapatot akadályozza, balesetveszélyes helyzetet teremt másoknak!
  • Aki a pályafelügyelők utasításait nem tartják be!

A verseny feladását feladatoknál tudjuk elfogadni, ahol a pályafelügyelők a regisztrációs íven feljegyzik!

Nem szeretnénk módosítani, de váratlan esemény, vagy technikai akadályok miatt a feladatok esetenként változhatnak, a sorrendek cserélődhetnek.

Gyuláról szervezett keretek között már nem megyünk vissza Békésre, ezért lehetőség szerint mindenki gondoskodjon arról, hogy a járművek Gyulára kerüljenek.

Kísérőknek is tudunk biztosítani vacsorát, ezt kérjük előre jelezni.

Reméljük sikerült felkelteni az érdeklődést.

Mindenkit szeretettel várunk!

2013. július

Sós Imre

Tel: +36 30 205 9470


Felmerült kérdésekre, kérésekre szívesen válaszolok.

 

Indián nyár – Indián túlélő
verseny – Indián törzsi tanácskozás tábortűzzel

(eső esetén ez elmarad)

Szeretnénk, ha az eredményhirdetés után mindenki az
indiános öltözékében velünk tartana a várkertbe egy kötetlen beszélgetésre az Indiánok tábortüze köré.

A hangulatról indiános, vadnyugati zene, és a közelben
fellelhető tüzes víz gondoskodik.

Reméljük a tábortűz és a totemoszlop, amihez nem kötünk ki
senkit, mindenkit csábít erre a különleges hangulatú kikapcsolódásra, és közben
az is kiderül itt, hogy melyik csapatnak kell gondoskodni az indiánunkról, és
ajándékok kiosztására is sor kerül, valamint megbeszélhetjük a nap eseményét,
javaslatok születhetnek a következő évi feladatokra, miközben a békepipát is el
lehet szívni. (igazi, vagy vízipipa)

Szeretettel várunk mindenkit!

 
 

boritek_ikon.pngGyula Város Önkormányzata Képviselő-testületének Polgármesteri Hivatala
Székhely: 5700 Gyula, Petőfi tér 3.
Postacím: 5700 Gyula, Pf. 44.

telefon_ikon.png


Telefon: 06 66 526-800
Telefax: 06 66 526-819
E-mail: gyulaph@gyula.hu
Belföldi jogsegély, szakhatósági ügyek: tokajine@gyula.hu